Contact

»Contact
Contact 2017-09-27T14:43:30+00:00

Neem contact met ons op

Wij helpen u graag verder! Neemt u gerust contact op met onze klantenservice via onderstaand contactformulier of via telefoonnummer 0522 – 768 168.

Enavi B.V.
t: 0522 – 768 168
e: info@enavi.nl

Bezoekadres
Setheweg 1, 7942 LA Meppel

Postadres
Postbus 18, 7940 AA Meppel

KvK:
69560803

BTW-nummer:
857919179B01

Bankrekeningnummer:
NL16ABNA0251603237

Veelgestelde vragen

De energie in mijn pand is uitgevallen, wat moet ik doen? 2017-09-14T09:32:42+00:00

Bel het Nationaal Storingsnummer 0800-9009. Heeft u wel energie, maar vermoed u een storing in uw meetinrichting? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ben ik een grootverbruiker? 2017-09-14T09:32:55+00:00

Grootverbruikers zijn afnemers van elektriciteit met een aansluitwaarde van boven de 3×80 Ampere. Bij gas is deze grens ook op de grootte van de meter gebaseerd: G40 aansluitingen en groter zijn grootverbruiker. Voorheen werd deze grens gebaseerd op het jaarverbruik (>170.000 m3): deze regel is niet meer van toepassing.

Ben ik verplicht om een meetbedrijf te hebben? 2017-09-28T10:05:09+00:00

Als grootverbruiker bent u verantwoordelijk voor een correcte meting en voor de distributie van de meetgegevens naar uw netbeheerder. Deze meetverantwoordelijkheid moet worden uitgevoerd door een erkend meetbedrijf. Enavi is door TenneT gecertificeerd als erkend meetbedrijf. Enavi verzamelt, valideert, verwerkt en verstuurt uw meetgegevens.

Worden alle meetdiensten overgedragen van RENDO Beheer naar Enavi? 2017-09-14T09:14:33+00:00

Enavi heeft per 1 oktober 2017 alle activiteiten van RENDO Beheer overgenomen op het gebied van meetdiensten en energievoorzieningen. Enavi neemt alle rechten en plichten van de lopende contracten over. De voorwaarden van uw overeenkomst blijven gelijk.

Met welke partijen in de energiemarkt heb ik allemaal te maken als grootverbruiker? 2017-09-22T12:05:25+00:00

U koopt uw energie bij uw energieleverancier, maar wie zorgt ervoor dat de energie ook daadwerkelijk bij wordt geleverd?

Producent
De producenten wekken elektriciteit op of produceren gas. Zij voeden dit in op de transmissie- en distributienetten van de netbeheerders.

Netbeheerder
De netbeheerders zijn de eigenaren van de elektriciteitskabels en gasleidingen. Zij transporteren en distribueren de energie naar de eindgebruikers. Wie uw netbeheerder is, hangt af van uw vestigingsplaats.

Leverancier
De leverancier koopt energie in bij de producenten en verkoopt het weer aan de eindgebruikers. Producent en leverancier zijn overigens vaak onderdelen van hetzelfde bedrijf. De leverancier brengt u ook de energiebelasting van de overheid in rekening.

Meetbedrijf
Het meetbedrijf meet uw energiestromen. Zij geven de meetgegevens door aan uw netbeheerder voor de allocatie en zij geven het weer door aan uw leverancier voor een correcte factuur. Enavi geeft u bovendien zelf inzicht in uw verbruik en opwek.

Eindgebruiker
U kunt de energie gebruiken, die u nodig bent voor uw bedrijfsvoering. Als grootverbruiker betaalt u de netbeheerder een vergoeding voor de aansluiting en het transport, heeft u een leveringscontract met uw leverancier, en heeft u een contract met een meetbedrijf voor het meten van uw energieverbruik. Naast energie verbruiken kunt u natuurlijk ook zelf energie opwekken en terugleveren met bijvoorbeeld zonnepanelen. Ook dan is een correcte meting verplicht in verband met de subsidieverstrekking. Enavi regelt het graag voor u.

Wat is een EAN-code? 2017-09-14T09:20:13+00:00

De EAN-code is een 18-cijferige code, die door de netbeheerder aan uw aansluiting is toegekend. Op basis van deze code herkennen wij uw aansluiting en de meter, die wij bij u geplaatst hebben. Neemt u contact met ons op, dan vragen wij u naar uw EAN-code. Bijvoorbeeld bij het aanvragen van een meter. Uw EAN-code kunt u vinden in het EAN-codeboek eancodeboek.nl.

Mijn aansluiting bij de netbeheerder wijzigt, moet ik hierover contact opnemen met Enavi? 2017-09-28T10:07:39+00:00

Wijzigt er iets aan uw aansluiting bij de netbeheerder, dan kan dit ook consequenties hebben voor de meetdiensten. Informeer wat dit voor u betekent bij onze klantenservice.

Waarom krijg ik mijn factuur van de meetdiensten nu van Enavi? 2017-09-14T09:21:02+00:00

Per 1 oktober 2017 heeft Enavi de meetdiensten van RENDO Beheer overgenomen. Vanaf 1 oktober staat de meetdienst daarom niet meer op de factuur van RENDO. Voor het uitvoeren van deze meetdienst ontvangt u vanaf nu een factuur van Enavi.

Kan ik ook een afwijkend factuuradres doorgeven? 2017-09-26T15:57:59+00:00

Ja, dat kan. U kunt dit direct aan ons doorgeven via het wijzigingsformulier:

Wijzigingsformulier
Kan ik van Enavi ook een digitale factuur ontvangen? 2017-09-26T15:59:56+00:00

Ja dat kan. U kunt dat via de onderstaande pagina aan ons doorgeven:

Wijzigingsformulier
Kan ik de digitale factuur ook op een ander e-mailadres ontvangen? 2017-09-14T09:25:56+00:00

U kunt deze wijziging eenvoudig aan ons doorgeven via onderstaand wijzigingsformulier:

Wijzigingsformulier
Kan ik bij Enavi ook gebruik maken van automatische incasso (SEPA)? 2017-09-26T16:13:47+00:00

Ja dat kan. U kunt dit aanvragen via ons wijzigingsformulier:

Wijzigingsformulier
Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens aan laten passen? 2017-09-28T10:06:42+00:00

U kunt dit direct aan ons doorgeven via het wijzigingsformulier:

Wijzigingsformulier

Vraag direct een offerte aan

Vul uw gegevens in en u ontvangt van ons vrijblijvend een offerte.

Offerte aanvragen